Hóiówka taka o
Postaramy się rozegrać normalną sesję RPG z pomocą forum. Każdy będzie miał postać, ja będę mistrzem gry. Wszystko będzie oparte na podręczniku do Przebudzenia.
Żeby nie było zastojów, zalecam pisać z wyprzedzeniem, szczególnie w trakcie walk. Oznacza to tyle, że w MSG piszecie coś w stylu: "To ja robie ..., a jak by się nie udało to ..., chyba że się uda, to w następnej rundzie .... A jak dostanę po czaszce i będę blisko nieprzytomności, to ..."
Historia nie będzie posuwać się szybko, ale takie rozgrywki są dość popularne.
Osoby, które zamierzają się włączyć, proszę o podanie, jaką chcą mieć postać. Poniżej zamieszczam podstawowe informacje:
Mamy 6 cech postaci:
Siła fizyczna - chyba tłumaczyć nie muszę. Zależą od niej obrażenia, udźwig i jeszcze kilka pierdółek.
Zręczność - Zależy od niej Obrona Fizyczna, szansa trafienia przeciwnika i szybkość.
Żywotność - Wpływa na to ile obrażeń może postać znieść zanim padnie oraz jak szybko się leczy.
Siła Woli - Określa jak bardzo dana postać jest odporna na magię, oraz jak wielkie spustoszenie sieje własnymi czarami.
Percepcja - Bystrość zmysłów i łatwość kojarzenia faktów. Podstawowa cecha magów, wpływa na szansę trafienia kogoś zaklęciem.
Charyzma - Zdolności socjalne Waszej postaci, jak dobrze się targuje, jak mniej-więcej wygląda i prezentuje się w otoczeniu. Wpływa również na testy umiejętności artystycznych.
Do wyboru są następujące rasy:
Człowiek - którego jedynym atutem jest to, że może uczyć się umiejętności z innych profesji niż jego własna. Przydatne, acz dobrze wiedzieć, z czym to się je.
Elf - Posiada bonus do Zręczności, Charyzmy, Siły Woli i Percepcji, choć ma poważny minus do Żywotności. Żyje przeciętnie lat 300-400, porusza się szybciej niż przeciętny człowiek oraz widzi w ciemnościach.
Krasnolud - dominująca rasa Barsawii. Poważne bonusy do Siły Fizycznej i Żywotności, kosztem obniżonej charyzmy. Krasnolud jaki jest każdy widzi.
Obsydianin - 2.7m wzrostu, 400 kilo wagi i skóra z kamienia. Minimalna Siła Fizyczna Obsydianina przewyższa maksymalną dostępną dla innych ras (z wyjątkiem Trolli i Orków) przy tworzeniu postaci. Dodatkowo posiadają ogromny plus do Żywotności, jednak kosztem Zręczności, Percepcji i Charyzmy. Żyją po około 1000 lat, są powolni i dobroduszni. Z racji na masę nie potrafią pływać i bardzo rzadko jeżdżą wierzchem.
Ork - Rzadko w moich drużynach. Minus do Zręczności, Siły woli i Charyzmy, plusy do Siły Fizycznej i Żywotności. Porywczy i niecierpliwi. Stanowią najlepszą kawalerię Barsawii.
T'Skrang - chodząca na dwóch nogach, człekokształtna jaszczurka. Nie posiada żadnych minusów do cech, niewielkie plusy do Zręczności, Żywotności oraz Charyzmy. Uwielbiają pływać, potrafią wytrzymać pod wodą do 15 minut. Chwalipięty i gawędziarze, nałogowi kłamcy i miłośnicy żartów.
Troll - Potężny plus do Siły Fizycznej i Żywotności, mniejszy do Siły Woli, minus do Percepcji. Przypominają bardziej średniowiecznych wikingów niż Tibijskie Trolle. Przemierzają niebo na powietrznych okrętach, choć wielu z nich inaczej organizuje sobie życie.
Wietrzniak - 45 cm wzrostu, kilka kilogramów wagi i skrzydła to najbardziej charakterystyczne cechy wietrzniaków. Przypominają wróżki z bajek. Ich Siła Fizyczna rzadko przekracza 7 na 18 możliwych, z racji na rasowe ograniczenia. Mają również minusy do Żywotności, oraz plusy do Zręczności, Percepcji i Charyzmy.
Dostępne profesje: (tu tylko opis, i tak się nastukałem nieźle)
- Czarodziej
- Fechmistrz
- Iluzjonista
- Kawalerzysta
- Ksenomanta
- Łucznik
- Mistrz Żywiołów
- Powietrzny Łupieżca
- Trubadur
- Władca Zwierząt
- Wojownik
- Zbrojmistrz
- Złodziej
Offline